Software

opakowka

Program X-Space to program do tworzenia planogramów ekspozycji w oparciu o dane analityczne. Program powstał jako następca programu Rzecki Open Space.

Program Rzecki Open Space to program, na którym pracowaliśmy przez ostatnie kilkanaście lat. Postęp technologiczny a zwłaszcza uwagi i spostrzeżenia od naszych klientów – użytkowników programu, spowodowały, że postanowiliśmy napisać nowy program. Taki, który będzie jeszcze lepiej dostosowany do szeregu różnych systemów i obecnie popularnych rozwiązań, a także taki, który będzie odpowiedzią na zgłaszane przez naszych klientów potrzeby. I tak oto powstał program X-Space.

Jest to program komputerowy, którego zadaniem jest wspomaganie użytkownika w projektowaniu i wdrażaniu optymalnej ekspozycji towarów w punktach detalicznych. Ułatwia logiczne i efektywne rozplanowanie powierzchni sprzedażowej w obrębie wybranych kategorii produktów na podstawie wybranych parametrów (np. sprzedaż ilościowa, udziały rynkowe, dni zatowarowania, współczynnik rotacyjności). Świadome projektowanie ekspozycji na półce w oparciu o wymierne dane gwarantuje efekty handlowe i stabilność ekspozycji.

 

Program umożliwia analizę danych, przez co ułatwia faktyczne wdrożenie projektu wykorzystania powierzchni sprzedażowej a jednocześnie ma możliwość graficznej prezentacji projektu ekspozycji w postaci planogramów. W trakcie pracy nad planogramem daje możliwość przeprowadzanie analiz danych związanych z konkretnymi ustawieniami, jego funkcje analityczne podpowiadają właściwą ilość miejsca dla produktów, w odniesieniu do wykorzystywanych danych sprzedażowych. Program pozwala na łatwą weryfikację schematu ekspozycji z tworzonym planogramem. Jego intuicyjne moduły wspomagają wybór asortymentu i szybkie konstruowanie mebli ekspozycyjnych. Powoduje to, że program jest wyjątkowo przyjazny dla użytkownika.

 

Łatwość obsługi to cecha, która wyróżnia nasz program spośród innych programów do zarządzania półką. Charakteryzuje się wyjątkową przyjaznością dla użytkownika (m.in. menu w języku polskim), oraz sprawnością obsługi – korzystanie z programu jest możliwe po krótkim szkoleniu. Może być wykorzystywany nie tylko przez analityków, ale także przez personel handlowy (np. Key Account Managerów lub kupców) jak również detalistów.

Kupując program dodatkowo otrzymujesz szczegółowe szkolenie w zakresie jego obsługi w cenie programu.

 

Uwaga!

­Nie zostawiamy użytkowników naszych programów samym sobie. Mogą oni w ciągu 12 miesięcy od zakupu korzystać z darmowej infolinii w przypadku jakichkolwiek trudności lub pytań związanych z zastosowaniem lub obsługą programu. Doradzimy, wyjaśnimy, przypomnimy.

Ponadto użytkownicy programu mają możliwość korzystania z dostępnych on-line baz produktów.

 

 

Program składa się z trzech modułów funkcjonalnych:

1. GŁÓWNA BAZA PRODUKTÓW:

Główna baza produktów Okno podglądu danych produktu

Główna baza produktów to baza danych umożliwiająca przechowywanie informacji na temat produktów. Są to między innymi, takie informacje jak: kod paskowy; nazwa; marka; producent; wymiary produktu; kategoria, do której należy; % udział w rynku. Opis produktu może być też uzupełniony o nowe parametry, indywidualnie zdefiniowane dla konkretnej grupy produktów.

Proste menu i funkcja automatycznego importu i eksportu danych z i do programu MS Excel umożliwia wyjątkowo łatwe tworzenie bazy danych i jej aktualizację.

 

2. MODUŁ BUDOWANIA REGAŁU

moduł budowania regału

Moduł budowania regałów umożliwia tworzenie modeli regałów ekspozycyjnych stosowanych w sklepach detalicznych. Metoda „przeciągnij i upuść” pozwala na szybkie wypełnienie regału właściwa ilością półek, a także jego późniejsze modyfikacje.

W dalszej części programu projektowanie planogramu ekspozycji oparte jest na konstrukcji i wymiarach zdefiniowanego regału.

 

3. MODUŁ ANALIZ I PROJEKTOWANIA EKSPOZYCJI

moduł graficzno analityczny

W tym module użytkownik ma możliwość zaprojektowania ekspozycji z wykorzystaniem analiz danych związanych z konkretnymi ustawieniami. Funkcje analityczne podpowiadają właściwą ilość miejsca dla produktów, w odniesieniu do wykorzystywanych danych sprzedażowych. W trakcie pracy program pozwala na łatwą weryfikację schematu ekspozycji z tworzonym planogramem, a także wybór najbardziej efektywnego zatowarowania regału. W trakcie tworzenia ekspozycji program automatycznie i na bieżąco dokonuje obliczeń i umożliwia podgląd wybranych parametrów.

W tym module możemy wykorzystywać takie dane jak np.: rotacja (sprzedaż) tygodniowa; dni zatowarowania; udział w dochodzie; udział w rotacji.

 

Konstruowany planogram może być widoczny w trybie graficznym (widoczne zdjęcia produktów), tekstowym (widoczny tekstowy opis produktów), kolorowym tekstowym (widoczny tekstowy opis produktów, dodatkowo oznaczony kolorem określającym wybrany parametr produktu).

W trybie tekstowym kolorowym planogramu, kolory mogą np. określać kategorię/segment produktów na planogramie. Dzięki temu łatwo i szybko można skorygować planogram w stosunku do planu mas.

Korowy tryb tekstowy umożliwia również pogląd, w postaci graficznej (koloru), wartości wybranego parametru produktów, ustawionych na półce, np. dni zatowarowania, rotację. Barwa i nasycenie koloru wskazują jaka jest wartość wybranego produktu. Dzięki temu łatwo sprawdzić gdzie na półce znajdują się produkty np. najlepiej rotujące.

Planogramy mogą być w przyszłości modyfikowane; mogą też być zapisane w postaci plików graficznych (np. do wykorzystania w prezentacjach) lub plików .pdf.